2017_02_recept_puding_poszt

Zöld puding

Tegnap edzés után, egyszerűen vágyott a szervezetem a zöldturmixra. Ilyenkor azonban én turbózott variációt készítek, mert fontos a megfelelő fehérjék bevitele és a folyadékpótlás is.

Hozzávalók 2 literhez:

– egy marék zöld levél, kinek mi van otthon: saláta, spenót, kelkáposzta, kelbimbó, stb.
– egy marék lucerna – vöröshere növényi hajtás, más néven csíra
– egy nagy marék napraforgó csíra
– 1 citrom meghámozva
– 2 alma
– 1 banán
– 1 ek bio fehér eper (elhagyható)
– 2-4 dl víz

A nagy részét úgy frissen megittuk pohárból

A pudinghoz kb. 1,5-2 dl turmixot tettem egy tálba, 2 evőkanál chia magot kevertem bele és kidíszítettem banán darabokkal.
15-20 perc várakozás után fogyasztható is ez a finom puding, ami igazi egészség bomba a szervezetnek

– a zöld levelek tele vannak klorofillal és enzimekkel
– citrom segíti az emésztést és tele van C vitaminnal
– alma magas a flavonoid tartalma, segíti az emésztést
– banán hosszan felszívódó hatást adja
– bio eper magas fehérje tartalma van
– lucerna csíra a csírák királynője, B12-őt tartalma, olyan ásványi sókat tartalmaz, melyek fontosak a szervezetnek, magas a mangán tartalma, K-vitamint is kiemelném még
– napraforgó csíra magas foszfor, kálcium tartalma, emellett vasat is tartalmaz és a felszívódásához szükséges rezet is, magnézium tartalma elengedhetetlen az izom, agy, tüdőszövetek működéséhez, klorofill tartalma O2-t szállításban segít, ezen kívül tisztít, méregtelenít és vízhajtó hatása is van
– chia magnak magas omega-3 zsírsavtartalmát emelném ki /hiszen nehéz jó minőségben bevinni a szervezetbe/, segíti az emésztést, antioxidáns hatása is van.

Érdemes odafigyelni, hogy mikor milyen alapanyagokat, összetevőket használsz. Persze nem kell átesni a ló másik oldalára sem.
Jó étvágyat kívánok

BACK
/* ]]> */